Ilveksiä, poroja, Röllejä ja vähän päälle suunnistusta


Leirille lähdettiin perjantaina iltapäivän puolessa välissä. Ensimmäiseen treeniin mentiin suoraan ja jo ennen seitsemää istuttiin ruokapöydässä mahat täynnä. Illan päätteeksi kolme autollista lähti toteamaan Fiskarsin Ruukkiin, että siellä olisi suklaapuotia, museota ja jätskibaaria, kunhan oltaisiin oltu päivällä liikkeellä. Matkalla Ruukkiin ja takaisin nähtiin muutamien mielestä varsin harvinaisia eläimiä näille leveysasteille…

Lauantai lähti aamiaisen jälkeen käyntiin leirin kohokohdalla (jos ei futispeliä lasketa). Kisakeskuksen ytimeen oli viritelty sprinttirata joka toimi myös leirikisana (kisasta oma uutinen). Kisan jälkeen ruokaa ja lepiä ja iltapäivällä oli vuorossa yhdistelmäharjoitus: ensin Mikan vetämä karttamuistikuntopiiri ja heti perään hypättiin autoihin jotka pysähtyivät 2009 SM-yö maaston pohjoispäähän. Kimmo oli ainoa, joka oli vieraillut maaston länsiosassa ja piti huolen, että mahdollisimman moni löytää tiensä sinne. Oli nimittäin vierailemisen arvoinen maastonosa (4. rastin tienoilla). Illalla oli vielä tarjota vaikka mitä. Ruuan jälkeen osa kävi pikakurssin (joidenkin mielestä ei niin pika) nettisivujen ylläpidosta (leirikisauutinen tuloksena siitä), sen jälkeen käytiin näköalapaikalla paistamassa makkarat (tai siis ei käyty) ja illan päätti kaksi tiukkaa peliä. Ensiksi LS-asusteiset vastaan ei-LS-asusteiset futismatsi ja sen jälkeen töllöttimestä Suomi vastaan joku (toimittaja ei kiinnittänyt huomiota) lätkämatsi.

Sunnuntaina oli vielä yhden treenin vuoro. Harjoitus oli melkein järven toisella puolella, mutta autolla matkaa tuli viisinkertainen matka. Maasto oli varsin nopeakulkuista ja paikoin näkyvyys oli useamman satametriä. Runsasrastinen reeni sujui monelta hyvin ja siihen olikin hyvä päättää harjoitusrupeama.

Paluumatkan aika. Logistiikkasuunnitelmat oli hiottu viimeiseensä ja tästä mainiona osoituksena harjaantumattomaan silmään yhteensattumalta vaikuttava tilanne: Autoihin ei mahduttu muuten, kuin että leirikisan voittajan Vernerin kassi laitettiin toiseen autoon kuin missä itse istui. Auto-A ajoi Verkku kyydissään Hyvinkään rautatieaseman kautta kun auto-B hänen kassi kyydissään kehä-III:sta pitkin. Renkomäen valoissa oltiin kuitenkin peräkkäin ja kassi vaihtoi autoa.

{jcomments on}