Talvikauden harjoitusrunko

Suunnistajat tehdään talvella! Syksyn kisakausi on juuri paketoitu, talven harjoituskausi starttaa kuitenkin näillä näppäimillä.

Alla arkitreenien perusrunko. Jatkossa ilmoittautumisia treeneihin kerätään Suomisport palvelun kautta.

 

HUOM! Tarkemmat infot kaikista harjoituksista aina seuran kalenterista.

 

Maanantai Klo 18.00 – Sprinttitekniikkaharjoitus

SM-ryhmän ja Tsemppien vaatimuksiin suunniteltu sprinttiharjoitus. Sopii kuitenkin erittäin hyvin kaikille muillekin sprinttifanaatikoille 😉

 

Tiistai Klo 18.00 – Juoksutreeni (vauhtikestävyys painotus).

Talvi aikana tutussa ja turvallisessa Pajulahtihallissa (huom korona tilanne). Tarkoitus tiivistää yhteistyötä muunmuassa Lahden Ahkeran nuorten mailereiden kanssa.

 

Keskiviikko Klo 8.00 – Voima/Nopeusharjoitus, Urheilukeskus

Talviaikaan urheilukeskuksen juoksusuoralla toteutettava (urheilu)lukiolaisten tarpeisiin suunniteltu aamutreeni by Allu.

 

Torstai Klo 18.00 – Yöyhteislähtö.

Käyrää, käytävää, hajontaa tai putkea. Pääsarjan vaatimustasoihin suunniteltu taitoharjoitus, joka ehdottomasti kuuluu kaikille SM-tason nuorten ja nuorten mielisten ohjelmaan! Rasteilla pääosin heijastin krepit tai vastaavat.

 

Perjantai Klo 19.00 Salivuoro, Jalkarannan monitoimitalo

Perinteinen salivuoro pitää pintansa. Kehitysaskelia vuoron osalta on kuitenkin näköpiirissä tavoitteena tehdä harjoituksesta johdonmukaisempi ja valmennuksen kokonaisuuteen paremmin sopiva – lue kehittävämpi!

 

Lauantai Klo 10.00 – Mäkiharjoitus

Mäkeä harjoituskauden alkuun kevyesti/rennosti/ei ainakaan liian kovaa, mutta riittävästi, myöhemmin myös varsin kovaa. Lumettomana aikana noin jokatoinen kerta sisältäen suunnistusosioita. Toimii myös toisena Tsemppi-ryhmän viikon päätreeneistä

 

Sunnuntai Klo 10.00 – Pitkä peruskestävyysharjoitus + sauna, Tapanila

Lumettomana aikana pääosin jalan – juosten, sauvakävellen jne. etenemistapa henkilökohtaisesti sovittava kaverin kanssa. Talvella harjoitus pääosin hiihtäen. Saunat lämpeävät niin että ovat valmiina klo 12 jälkeen (koska eihän alta 2h ole pitkä peruskestävyysharjoitus ;))